fredag 11 januari 2008

Ohhh goodie

Äntligen så har de kommit. På tiden att dessa puppor lyckades återkomma på den svenska marknaden. Men det har varit lite tyst på marknaden om deras ankomst...
Titta noga nedan.

Vad har Fred på sig? Jo, ett par FiveTen Moccasyms. Bruno kläckte häromdagen ur sig följande;
”Lite märkligt att FiveTen gjort skor i närmare 30 år men inte riktigt har fått kläm på detta med odören”

Dessa ord blev en påminnelse för mig att slänga de andra skorna ut i kylan i hopp om att bli av med den välbekanta doften av ett par välanvända skor.
Samt uppsöka Kiosken för att införskaffa mig ett par nya. Då killarna inte hunnit uppdatera hemsidan ännu så finns de inte tillgängliga för näthandeln. Men det finns ett helt berg med kartonger som väntar på en lycklig ägare.
För oss som är ute efter ett trevligt alternativ till La Sportivas Cobra så kan jag rekommendera att man tar sig en titt på Moccasym.
Förundras ständigt över varför folk insisterar på att alltid har marknadens värsta modell på sina fötter när man får så mycket gratis på längre sikt av att lära sig stå på ett par exempelvis mindre pointade skor. Framförallt när folk bara klämmer plast.
Kanske dags för sommartrenden 2006 att återkomma. Träna med ett par Vans Slippers.
---
Tidigare igår så kollade jag på en intervju med Dave där han med sitt sköna språk passar på att flumma om både det ena och det andra. Men samtidigt så väcker han nyfikenheten kring detta med beta.

”You know what? Fuck you and fuck your beta”
Gårdagens pass bevisade just att folk är så ofantligt benägna på att spotta ur sig beta hela tiden. Varför?
Tack som fan för att du kanske tror att jag är lika stark som dig och tror att jag kan krypa ihop till en liten boll för att seden crimpa den lilla tändstickan som du kallar för ett grepp.
Men det är inte så det funkar.

Alla kör vi vår egen grej. Det är åtminstone det jag vill tro, eller snarare hoppas på. Fy så tråkigt det skulle vara om alla klättrade på precis samma sätt. Right hand up, left foot behind ear, tighten those buns. Skulle vara som Twister utan slumpfaktorn.
Näh. Precis som Franky sjunger, ”I did it my way”.
Folk kanske inte har förstått sig på detta ännu. Men vi är nog många som klättrar olika av lika många olika anledningar.
Pass på betan. Jag vill tänka själv.
Nu är det ett faktum att jag skjutit mig själv i foten. Men om vi bortser från alla de gånger som jag med all sannolikhet har stått och kläckt ur mig beta till mina numera hörselskadade vänner, så vore ypperligt om folk gick på avvänjning från denna mindre peppande ovanan.
Mao, hör ni mig gapa beta till någon som inte frågat efter det, så har ni mitt tillstånd och ge mig en wedgy. On the house.
---
Cred till Carl-Ola som kickat igång den senaste bloggen i cyberjymden.
Gårdagens lista om Kjuges hårdaste projekt får det att klia ordentligt i fingrarna. Varför ska man behöva vänta på det årliga lämmeltåg (läs Påsk) för att åka til Kjuge? En lucka i kalendern ska inte vara helt omöjlig att hitta.

Inga kommentarer: