måndag 6 oktober 2008

Vägen som ledde ingenstans

Jag skriver sällan om mina synpunkter gällande dottersiten, men det händer att veckans kalkoner är samtalsämnena på lunchen bland ”civila” som har förståelse för hur man adderar 1 och 1, och accepterar att visa saker bara funkar på vissa sätt. Ungefär som el. Det finns där. Två hål i väggen. Det finns standarder. Det skiljer sig lite åt beroende på vart man befinner sig. Man skaffar en adapter och läser bruksanvisningen innan man slickar el uttaget.

Det hela börjar med den fantastiska nyheten att James Pearson återigen höjt ribban för vad som troligen är den hårdaste tradturen som gjorts till dagens datum, genom att skicka The walk of life

Enkel notis med några länkar vart man kan vända sig för att läsa mer om nyheten. Nästan ett perfekt inlägg för en gångs skull. Kan det vara så att gamla hundar faktiskt kan lära sig nya tricks?

Ladbrokes brukar bjuda på en del roliga odds i sin special meny.

Tyvärr så visade det sig att tystnaden efter Norgren revolten inte höll. Återigen så kommenterades nyheterna av den som alltid har valt att kommentera sina egna inlägg. För såvitt jag vet så har de ännu inte gjort så att författaren namn syns på inläggen, utan bara den samma, gamla, vanliga röda loggan. ”Det går bra nu” – bjuds vi på när vi bemöts av de färskaste statistiksiffrorna.

Samma gamla vanliga. Lika upphetsande som ärtsoppa med pannkakor på torsdagar. Man vet vad som väntar en. Och det luktar illa kort därefter.

Den väntade hyllningen till James uteblev, debatten kring hurvida E-skalan är mongo eller ej, tog över. En som verkligen försökt nå fram skriver så här; Guys, fifty postings, one banned member and no success.

Ibland undrar jag om dessa dövörade kommentarer är enbart ett steg i ledet till att öka trafiken på sidan genom att medvetet ignorera populationens svar. Ett klart vinnande koncept, kortsiktigt.

Med tanke på vad som redan finns tillgängligt och det ökande utbudet på nyhetskällor så tror jag att jag lägger mina odds på 8a.nu som världens största klättersite kommer att vara en av många innovationer som möter sitt slut 2009 såvida inte en ordentlig rensning görs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo. Men om man bara kan låta bli att provoceras är ju underhållningsvärdet trots allt högre än någon annanstans i den virtuella klättervärlden.

Anonym sa...

Skadeglädje ligger i människans natur att skratta åt, men detta börjar likna något som hör hemma på en bondgård bland grisarna som rullar runt i sitt eget skit.

Anonym sa...

"Jag skriver sällan om mina synpunkter gällande dottersiten"

yeah, right =)

Bruno sa...

Till Anonym,

börja med att ta reda på vem som har skrivit texten istället för att kokettera med din okunskap.

Anonym sa...

Ja, den är undertecknad med AK. Ta du och skriv under ditt inlägg med ditt riktiga namn innan du koketterar över mitt koketterande med min okunskap ...

Anonym sa...

Det är ett koketterande med okunskap att anse att AK och Bruno är anonymt. Gör man det anonymt blir det dessutom en extra knorr på det hela. Välkommen hit Jens.