måndag 3 mars 2008

Where it all started...

Snart bär det av till landet där allt började, nämligen England. Mycket har man hört och sett om linjerna i Peak District. Strax efter att jag köpte mina första skor, tror det var ett par Boreal Laser, så satt jag hemma i soffan och kollade på Hard Grit, självklart med skorna på.
Efter att ha suttit där med munnen vidöppen så behövde jag kolla på filmen en gång till; ”shit, är det så här det går till?”

Med året så har man sett och varit lite varstans och begripit att det behöver faktiskt inte vara så blodigt som det såg ut att vara på filmen. Men visst fan lockar det att se skitnödig ut på en highball med en önskan att slippa benbrott.

Då ett flertal av ens vänner redan har besökt området så känns det som att det är dags att man själv hittar dit.

Efter att mer eller mindre ha blivit nedsupen av Chrille en kväll så vaknade jag morgonen därpå med ett mail i inkorgen med ett bekräftelsemail från SAS.
”Näh, va fan nu”. Note to self : No more drunk surfing

Då Chrille och John redan hade köpt sina biljetter så visste jag att jag skulle få trevligt sällskap, även om flashbacks från Bleau 06 resan snabbt kommer ikapp en.

Dagen började dock med ett tråkigt nyhetsavslöjande. Påhlman har brytit nyckelbenet under en snowboardtur. Läk ihop snabbt killen. Kanske får lägga highball planerna på is denna resa. Såvida man inte kan placera ett lämpligt fall på en ko.

Precis som de flesta resorna planeras så påbörjas en ticklista efter diverse rekommendationer. Då Steklund bott i Manchester och skrivit en del om ett och annat ”Ali problem” så känns det som att dessa ska få sig ett försök. Mao dynon och morpho problem. Dags att sätta vingspannet på 204 till test.

Lite kul är det hur listan ändras beroende på vem man frågar.
En del tycker att det ska klättras så mycket som möjligt under ens max, medans andra tycker att man ska sätta sig under det som ligger precis på ens max och slita sig blå till det blir dags att byta småbyxorna.
The Storm - ett absolut måste.

En given klassiker är Cresent Arete [5+] som måste göras. Samt så skall Deliverance få sig ett par försök. Mer än så vågar jag inte säga vad som skall försökas. Det kommer att bli en motivationsfråga samt hopp om att korsryggen inte kommer att gå sönder igen.

Något för Chrille utifall att Mankan kan sponsra honom med en ny padda.

Bilderna är hämtade från Dark Peak Images som har ett flertal gallerier med väldigt snygga bilder.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Äh du söp ner dig själv.
Jag tror du skall göra gorilla warfare.
Chrille

Anonym sa...

GW är en musbit för en plastslugger som Ali. Jag har istället styrt in honom på problemet till vänster - Hurricane - för att höja insatsen litegrann.

Anonym sa...

soooo, any rwoom in the car then? dates?

Sorry to hear about the breakage John, sucks!!

creeell

Carlos sa...

Hoppas ni har tur med vädret och att ni får väldens stick.

AK sa...

GW ser lugnt ut. http://www.youtube.com/watch?v=RDALLrTxOQ8

Anonym sa...

Men vafan tjockisen på filmen fuskar ju, GW är en lång travers som börjar på vänster sida offwidthsprickan man ser till vänster i bild. Han gör nån slags halvvägsvariant. Där han börjar startar två problem - en 7c som går upp vänster och en 7a+ som går rakt upp.

Anonym sa...

Travers?

Jag prövade att söka ordet "travers" på denna länk http://www.8a.nu/(bycp2d55o1mng5z2w5nv2245)/scorecard/AscentList.aspx?UserId=3887&AscentType=1&AscentClass=0&AscentListTimeInterval=1&AscentListViewType=0 och fick mycket komprometterade resultat.

Jag vet jag har själv syndat men nu har jag skådat ljuset. No more t*****s!

Hur mår handleden förresten? Kan man hoppas på sällskap ut till Svälthammaren nr 2 nästa vecka?

Anonym sa...

Jo handleden känns bättre, men inte bra. Hakar gärna på till Svälthammaren men tror att den är lite för jobbig på opne-hand för att det skall gå. Jag kollade; har gjort 2 traverser varav 50% är FA Bruno...

Anonym sa...

I Sverige bör jag kanske tillägga. I GB har jag gjort flera men de hyser likt fransoserna en stor förkärlek för detta otyg. Samtliga var värdelösa.

AK sa...

Jag pumpar ut efter 8 moves, så det kommer inte att bli några traverser.

Anonym sa...

There will be wroom in the car.

Anonym sa...

Schysst V8?

Carlos sa...

Härmed startas funktionen tippa Bruno om traverser.

http://www.8a.nu/images/gallery/7845_633396307425001250.jpg

Anonym sa...

Försök inte, det där är inte jag. Det ser ut som någon skitt*****s i t*********s hemland Tyskland. Visst syndas det i England och Frankrike men inget går upp mot ett hårt "problem" i Franken.


Ah, my eyes are bleeding:
http://www.youtube.com/watch?v=l-99_dOd5Jw

http://www.freakclimbing.com/images/news/2007_1/1540_dai_koyamadai_montecore_8c_320.jpg