måndag 4 juni 2007

Allt annat än Lifestyle... *urk

Ännu en helg utan klättring. Trots att solen äntligen beslutat sig för att leta sig fram från mörkret.
Men det blev ett ypperligt tillfälle att slå på mobilen och leta rätt på civila vänner man inte träffat på ett tag.

Vi börjar lite klätternyheter.
Åland fick återigen besök av sin meste klättrare, som gav Mongolii ytterligare en repetition, med ny beta och superbeta a la Massih.
”va fan, jag var tvungen att dra till med vänstergaston för att få press, och korsa igenom”
Sick!
Mer från denne sändermaskin kan vi nämna att det kommer ett fint reportage om Marocko med sköna bilder från Fredrik Kilander i nästa nummer av Edge. Se till och köp den.
Någon mer än jag som fick rysningar efter att ha läst igenom nya UC Mag.
”CATS climbing gym is the only gym I know of that has several double digit boulder problems”
Prrrr, wallah habibi, that’s some sick shizzle.
Men sen så tränar Daniel Woods på det gymmet oxå, 4 dagar I veckan, för att sen skicka brutala grejer på helgerna.

Det dröjde inte länge innan Martin Franssons Jedi Mindtricks fick sig en repetion.
Sami Haapakoski har varit framme och nedgraderat den till 8b. Intressant hur populärt gamla projekt blir efter att de fått sen en FA. Är det gradförslaget som öppar medvetenheten om att det är möjligt?

Själv var jag tvungen att testa Andy Raethers metoden. E-stimulator på underarmarna i maxläge och sen avsluta med en 160 pounds Gripper. Det är enklare att landa på månen än att få liv i armarna nu på morgonen. Får se om det ger något. Kommer knappast bli någon lifestyle grej av det hela.

Och nu något helt annat.
Fagersta’s finest har haft ett hetiskt år.
Nu har gaphalsarna Hives levererat en ny sommarplåga tillsammans Timbaland himself.

Lookin sharp Krille.

Dylan i sina tajta UV shorts... stylish.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Massihbetan är ju nog Pettersson™. Själv löste jag det hela med en kraftfull häl-tå borta till vänster.

Dylan har ett par riktigt saftiga glasskulor på dagens...

/Jon

Anonym sa...

Vad säger att Sami har mer rätt än Fransson? Har aldrig förstått mig på det där synsättet. Jag har klättrat med båda två och det skiljer väl typ 10-15 cm i längd och erfarenheten ligger nog till Franssons fördel.

/Magnus E

Anonym sa...

Jon - Erik använde inte LeStef beta i starten. Han gick med högergaston.

Anonym sa...

Sant sant, nu när jag tänker efter. Bökigt wrestlingmove oavsett hur man löser det hela.

Det är väl ingen som har rätt eller fel vad gäller graderna. Martin föreslår 8b+ och Sami 8b. Det brukar ju ta några repetitioner innan grader sätter sig.

Anonym sa...

Nej nej nej Jon. Jag kanske var oklar men missförstå mig inte! Jag syftade direkt till bloggen. För att citera! "Sami Haapakoski har varit framme och nedgraderat den till 8b "...

Grader är endast en fingervisning om hur svårt det är och jag menade absolut ingenting annat.

Vi
Mvh / Magnus