måndag 26 april 2010

Fy bubblan

Ytterligare en helg i Secret Valley tillsammans med Chrille och Jimmy, med flera.

Lördagens utflykt efter mycket om och men blev äntligen av. Väl på plats i skogen så besvarades många frågor om vem/vilka de inte så hemliga le visiteurs var som tickat ett av superprojekten.

Nyberg stod och jobbade in rörelserna på projektet till höger om Påhlmans ’UFO’, vilket snabbt lockade oss övriga att ge den en chans då han faktiskt kunde lätta från backen vilket vi tidigare trott skulle bli hårdare än f_ck.

Okulärbesiktningen av urtoppningen höjde endast förhoppningarna av att den skulle bli av efter att den borstats av. Märkligt hur lätt man blir optimistiskt bara för att man hittar ett vettigt grepp på en övrigt blank vägg.

Så fungerar jag vilket fall. Vilket stressade Nyberg som tillsynes hade lagt ner sina försök. Aldrig sett någon snöra på skorna så snabbt efter att jag fallit på nästa ”hemma” greppet.

’Locktång’ fick sin första bestigning av Nyberg någon minut senare. Repeterades av mig minuten efter. Graden landar kring 7B.

Chrille nöp till sig FA:n på ett av områdets finaste problem som lätt förtjänar en stjärna i föraren. Många var vi som försökte, men splitters och tidigare kraftansträngningar satte stopp för ytterligare försök. Så när Chrille gled upp för ”Briljant” i snyggast stil så kunde vi andra inget annat göra än att applådera och packa ihop för dagen.

Lördagen summeras för min del enligt Chrille som följande;

Nämen, du gjorde jättemycket: Du var i vägen, yttrade könsord, berättade för folk att de luktade sprit och var allmänt otrevlig. Förlåt om jag gav dig intrycket att du misslyckats med det.”

Att jag svär mycket är något som jag blir uppmärksammad om väldigt mycket. Tillsägningar hjälper föga. Som i söndags, när det blev dags för Ågesta, för femtielfte gången.

Har man med sig barn i skogen så blir det dock väldigt jobbigt för mig; ”Simon, håll för öronen nu!”. Det är ju inget som håller i längden iallafall. Simon Paladino, 5 år, skogens yngsta nytursmakare?, blev en femma rikare för varje ord som i slutänden förmodligen kommer att ge honom problem på dagis.

Men, någonstans mellan svärorden och det generella häcklandet som Chrille bidrog med så hann vi borsta upp ett gäng linjer. Vilket leder oss till summeringen av hela helgen.

Morphoproblem. Något otacksamt i min mening. Jobbar man på en linje tillsammans med sina vänner så vill man kunna jobba på den med samma beta, och inte kunna använda längden till sin fördel. Men det kompenseras väl i de fall när man behöver knöla ihop sig själv i något råttbo vilket mer påminner om att utöva… ni fattar säkert.

Nåväl. Med Chrilles uppmuntrande ord; ”du kommer aldrig att göra den idag”, så revs ytterligare ett av de många glömda Ågestaprojekten av.


'One of us must hang' - 7A+ [morpho]

En förjävla skön helg utan plast, trots att det kostade mig 100 pix. Eller 105. Kuken!

Inga kommentarer: