fredag 11 maj 2007

Monstergrip

Jimmy Paladino och Robert Rundinhade sig en bra dag igår vid Nacka Kvarn.
Bägge lyckades skicka So fucking what 8a på första pressen.
Vidare gick de på Idefix 7c+ som Robert gjorde på andra pressen, medans Jimmy fick någon form av märklig pump?! när han skulle klippa sista bulten och la ner verksamheten.
Robban hade några liknande problem när han gav sig på Obelix, som inteborde vara några vidare problem för någon av hans kaliber. Jimmy lyckades under dagen även flasha Asterix 7c+ .

Efter reppasset så mötte jag upp Robban på Centret där han mer eller mindre pulveriserade allt som kom i hans väg.
På gymmet så mötte jag Måns Berg som fick sig lite extra pumpträning efter att jag visade honom en grej som jag läst på någon monstergripper träningssida.




Försök att ha vikten parallel med underarmen så får man mer pump, men ta det lugnt med denna övning, även om den ger en del pump och tar en del på triceps så ger den en hel del volym på underarmarna. Stora ådriga underarmar i all ära, men mina var likvärdiga med Robbans vader igår. So take it easy kidz.
Vidare på dessa sajter så kan man hitta allt möjligt om hur man får till ett hårdare nyp.
Just denna ger extra press i crimpen, då den tar mer på pek- och långfingret.




Det finns mängder av olika styrkor att köpa på RB Gripper hemsida.
Väldigt bra service när det gäller att komma förbi tullens idiotiska krav på moms, skatt och fan hans moster.

I could go on about this all day...

Ha en trevlig helg allesammans, drar till Åland strax.
Ska försöka leverera en skön film till er, bara någon håller sig nykter nog och kan hålla kameran stadig.

Dagens gratulationer går till Oscar som tog körkort idag, nu lär nog x antal fler crags bli tickade.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att Bruno anser att Asterix håller 7c+ =)

Har haft säkert 15 försök på denna lilla knallhårda sak utan framgång.
...men nästa gång...

Anonym sa...

För att rätta till nyheterna så gjorde Jimmy S.F.W på första presset för dagen, Asterix på första presset och var väääldigt nära på Idefix.
Själv så lyckades jag på nått vis flasha S.F.W och gjorde Idefix på andra. Så var vädergudarna emot mej när jag var uppe på kanten på Asterix.

Jimmy ansedde på den gamla goa tiden att graderna borde bytas mellan Asterix och Idefix. Något han tog tillbaka igår när vi var ute. Men jag håller med den gamla jimmy. Fann Asterix lite hårdare än Idefix.

Tack för en grym dag Jimmy!

hare fina fisken på Å-landet å lycka till med ruset/n

Anonym sa...

du får ju skickat rätt info på sms nästa gång. =)

Anonym sa...

Ali anser att den håller 7c+

Bruno klättrade Asterix 1996 och tyckte nog att den var lättare än Columbo och Kojak... Vad har tycker i dag har han ingen aning om. Han vill egentligen bara att det ska vara ordning och reda på scorecarden...

Grymt jobbat robban. 8a flash på granit hör inte till vanligheterna i Sverige.

Anonym sa...

Ali har ingen koll på grader what so ever. Dags att leta rätt på sele och rep för att få sig ett humm om vad snacket handlar om.

Anonym sa...

Lessen för mess-missförståndet.
Hade ingen koll på vad lederna hette eller hur hårda dom var eftersom jag aldrig vart där. Har ingen vidare koll nu heller...
=)

Anonym sa...

Grader - worth dying for.

Anonym sa...

Jag ser det givetvis som att allt som uttrycks på thebrunoshow är Brunos tankar - egot är ju definierat av människan och kan således lätt definieras om och appliceras på flera individer samtidigt.

Sjukt bra att flasha SFW - jag kan knappt se greppen på den.

Tror ändå att Idefix är hårdare än Asterix. Är ju nå hårt jävla instegskrux på den vill jag minnas?

mrjling sa...

Hahaha grymt!!! tror också jag ska flasha dom där lederna när jag gör om dom! Känns bättre på nåt vis!