tisdag 17 mars 2009

I söndags

I söndags fick jag tillfälle att ägna mig åt samtliga aktiviteter som jag placerar på topp tre över favoritaktiviteter. Rulla sten är tillsammans med att bouldra och reka nya block bland det skojigare jag vet. Jag är lite osäker på den inbördes rangordningen men vi hade himla kul i söndags i vart fall. Campusblocket har blivit lite mer imposant och en ny "linje" har sett dagens ljus. Det blev ingen klättring på denna dock. Som Tväråna så träffande påpekade var det som kinesisk vattentortyr att stå under den. I stället drog vill till Svälthammaren, någonstans där i närheten lufsade jag in i skogen och hittade 3-4 nya linjer som definitivt ska klättras. Hårda men möjliga i vacker bäck- och hasselmiljö - strax utanför reservatet som tur är. Sen hittade jag en ny metod på starten av The Watchtower som avsevärt reducerar svårigheten på kruxet men det är ju tyvärr inte där jag har haft problem. För tredje gången (tror jag) backade jag ner från slutet med svansen mellan benen. Det är lustigt vad lite höjd och dålig landning gör med ens psyke. Jag brukar skylla det hela på Katrins benbrott men sanningen att säga så har det nog bara påskyndat en redan pågående process.

Som tur var hade Ekefalk med sig sin teleskopstege, införskaffad för hemrenovering (yeah right!). Innan vi var tvungna att vända hem med blöta och kinkiga ungar fick jag i alla fall en bekräftelse på att det finns bra grepp alldeles ovanför läppen.

Nu är alla i Font, Peak eller någon annastans. På fredag bär det av igen för min del.

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg ut som en långemanslösning...passar den alla månne?
för övrigt glömde du nämna vilka oanade talanger du har när det gäller 3-åringar...fantastiskt pappamaterial...fantastiskt barnvaktsmaterial...;-)

/T

Anonym sa...

Taxan på 20 kronor timmen kan dock diskuteras men är kylen välfylld hos familjen T är jag naturligtvis lite mer lättförhandlad.

Ingen långemanslösning: Universallösning...