onsdag 14 mars 2007

Hype?

Låga branta sittstarter i all ära. Fontainebleau är Fontainbleau och inget område kan mäta sig med detta fantastiska ställe. Hmm, det där är väl lite att ta i. Albarra förtjänar definitivt ett besök vid något tillfälle. Troligtvis blir det inte besök förrän nästa vinter när det åter är förhållanden. Det verkar oerhört bra men omdömena har varit förvånansvärt spridda. En del höjer området till skyarna medan andra menar att det är lite av en så kallad hype. Finns det något där som bara är i närheten av Bas Cuvier och Rempart så är det så skulle vi vara oehört nöjda. Carlos har nog en del att komma med vad gäller Albarracin - osäker på om han varit där ännu. Påläst är han dock.

---

I Font slet vi lite hud på http://bleau.info/cuvier/1052.html . Ett skojigt problem där både jag och John stod som fån och hoppade till den första slopern. Åkte inte foten av så var det handen som inte satt. Crell som nyligen lämnat operationsbordet hoppade rätt varje gång. Tyvärr hade han inte tillräckligt med kräm i vänstern för att han skulle orka med slutet. Men Crell fick revanschera sig och jobbade sig enkelt upp för Mégalight.
Under avdelningen fina okända problem hamnar http://bleau.info/montignotte/8516.html. La mur de limitations. Fint väggproblem. Riktig fulbeta på bilderna och filmen. En av krimparna de använder är av den typ att du bara vill och kan ta den en gång - sen blöder fingrarna. Vi rekommenderar att man går vidare med VH till den vertikala listen istället för att ta den med högern. Crell kommer kanske bistå med ett litet filmklipp där John grimaserande hyperventilerar med ansiktet mot väggen.
Förnedringsproblem: http://bleau.info/rochequitourne/2216.html.
En 6c som jag, Crell och John tillsammans hade ca 100 försök på. Problemet består av ett litet överhäng med bra slopers. Borde inte det passa oss? Tydligen inte. Det finns ett par filmsnuttar med Crell samt Påhlmans vackrare delar på detta problem. Vi väntar på redigering.
Ber ni riktigt snällt kan vi ordna med en vägbeskrivning till Montignotte och Roche qui Tourne. Områdena ligger på varsin sida av stigen så egentligen är det ett och samma område. Det är svårt att hitta dit med hjälp av de förare som finns. Några av problemen är riktigt fina. Det är dock bra att skriva ut en problemlista från bleau.info om man vill hitta alla problem. Den här pärlan fick en halvtimme av min inte allt för dyrbara tid när jag irrade runt i skogarna:
























Scott Mooney är en maskin. Det visste vi redan. Vi väntar spänt på vad han kommer att göra i år. Gränslandet, som gick under arbetsnamnet Durchfall vilket Bosma av någon underlig anledning inte riktigt uppskattade, ligger löst till. Tillsammans med Robin Dahlberg klättrar han snyggast i Stockholm. Det är något visst med de rakade killarna.
---
Vi väntar oss mer av pojkarna i staterna. De har kapacitet till mycket mer än de visar på scorecarden. Bli inte förvånade om det smäller till från Daniel inom kort. Vi vågar inte riktigt gå inte på granitbiten längre av räddsla för att bli överfallen av en snö- och bergblogg.
---
Slutligen börjar Shawn bli färdig med sina svenska köttbullar. Inför den här filmen har Shawn lite mer erfarenhet, bättre utrustning och gräddan av problemen i Sverige. Kul, det känns faktiskt lite mer spännande än inför Kjugefilmen där jag sålde en snäll recension mot ett exemplar. Billig? Javisst! Uselt av mig och den var inte särskilt välskriven heller.
Nästa projekt för Shawn blir enligt honom själv en liten film om Uppsala.

2 kommentarer:

Carlos sa...

Intressant med rapportering om pärlor i Font. Jag ska komma ihåg att fråga nästa gång jag ska dit.

Vad gäller Albarra lovar jag en grundlig undersökning samt info med bilder när jag har kommit till hemlandet. Jag är i Rodellar mellan 6och 14 april, sedan är Albarra prio 1.

Kolla in min blogg då och då, atnken är att lägga ut info om allt möjligt under de tre och en halv månaderna jag kommer att vara där.

Anonym sa...

Tyvärr hittade jag aldrig problemet på bilden då jag hade glömt vägbeskrivningen på sjukhuset.
/J