onsdag 18 juni 2008

Tales from a bored 25+ boy

- Vad heter den där leden?
- Ingen aning.
- Vem satte upp den?
- Rikard Hedman skulle jag tro.
- Ah. Fördjävla bra bultat.
- Jo.

När jag halvskakigt tittar upp så ser jag bara 25 m vägg. 25 m pump. 25 m glädje. 25 m erfarenhet. 25 m ångest. Shit, jag kommer aldrig att lyckas hålla ihop detta. C’mon you f@#% piece of *pip*

Backa bandet lite <<< color="#ff0000">

mailto:chefen&Subject=Semesteransökan&body=Önskar härmed ha semster vecka 24. %0A Bevilja annars säger jag upp mig %0A Vänligen Ali

Misstänker att det senaste bokvalet fått fart på klätteranarkisten inom mig. Men jag är inte helt redo på att tillbringa resten av mina år som 25+ i en risig kombi. Det är ju lite jobbigt att bo i en bil som man inte får köra, lagligt alltså. Nej, jag har inte körkort. Oddsen på att jag tar det i år ger 25 gånger pengarna just nu.

Semester: Check
Gear: Check
Finans: Check
Destination: Check
Partner: Check

“Baby, jag drar iväg en vecka och klättrar med Erik, vi hörs när jag kommer hem”
Arg flickvän : Check

Spola fram tiden >>>

Första anhalten för resan blev den magiska ön Åland. Vet inte vad det är med denna ö, men återbesöken blir bara fler och fler med åren. Dock så var det något helt annat som stod på agendan än boulders. Skålberget nämligen. Sport samt tradklättring finns tillgängligt vid denna superfina klippa som ligger i Sund.

Fortsättning följer...

---

Tillsvidare kan ni underhålla er med att kolla in bloggens favorit Fred på sin kamp med Salamandré.

En 10 minuter preview m.m. finns tillgänglig på filmen Last Action Hérault site.

Inga kommentarer: