onsdag 5 maj 2010

Gray i May... och i Aug

Vi gillar journalistisk integritet. Så mycket att vi applåderar 8a.nu:s hållning angående KC:s lömska reklamkupp.


”Detta är på gränsen eftersom det är kommersiell reklam”.

Så sant! Vi tar oss in på den globala sidan och förlustar oss i lite högkvalitativ icke-kommersiell journalistik

”We have done our best to provide the best possible tool….the rest is up to you….”

Amen brother! Vi önskar oss en lång och episk fortsättning på denna battle. Gärna en sisådär 67 inlägg lång debatt. Snälla!

Vi som inte har några skrupler, gärna hycklar och spelar skenheliga gör däremot gärna redaktionell reklam när det är oss till gagn. Eftersom Big C på KC har utlovat fri tillgång till kaffemaskinen och därtill hantverksmässigt barristahandhavande av sagda maskin gör Bruno och AK mer än gärna en liten push för kommande evenemang med Dave Graham i maj.

"Under Veckan kommer han förmodligen riva av en hel projekt i Stockholm?!

Den 13e May kommer han att ha två stycken träning/inspirationsseminarier på Klättercentret på Telefonplan med en bildvisning som avslut!

Första börjar kl 14.00

Andra kl16.30

Först i kvarn 30 biljetter endast!

Mer info"


----------

Apropå Dave och KC kommer det att hållas SM i lead under en "klätterfestival" som arrangeras i sommar. En titt på det preliminära programmet och det vattnas i munnen. I programmet döljer sig massor av pärlor. Vår favorit är 19.30 Said och gäster klättrar 9a. Det kommer vi inte missa.

Ett genidraget att lägga lead-SM från tisdag morgon till lördag morgon. Vi gillar det. Det är så lätt att fastna i konventionellt tänkande nuförtiden. Tänk utanför lådan liksom. Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska lägga flex eller semester på Stockholmsveckan "om jag inte kan få ledigt från jobbet ändå men betalt för att de vill stödja min elitsatsning."

3 kommentarer:

Magnus Eriksson Brändström sa...

"Said och gäster klättrar 9a"... Det var ingen dålig beställning! Vem står för det uttalandet?

/ Magnus

Anonym sa...

On 2010-05-03 17:20 Jens Larssen wrote:

du måste ange ditt riktiga namn...jens


Du får gärna ta bort mitt konto från din sida!
Har slutat registrera mina bestigningar för många år sedan och därmed så tillför jag inget här på 8a.nu! Detta fall på Forumet var ett undantag! Var av namnet så vägrar jag signera denna sida med mitt namn!

I fortsättningen kan du nå mig på simonbrismo@hotmail.com då jag antar att min profil kommer att upphöra!

Anonym sa...

Haha, otroligt roligt. Bruno är bästa klätterbloggen, utan tvekan. /Pippin