måndag 15 mars 2010

Äntligen!

Det är fortfarande lite väl tidigt för att blåsa av vintern för den här säsongen. Så sent som igår höll skaren hela vägen ut till koblocket. Klart skatingvänligt men inte så vårigt. Men ändå så händer det något parallellt med vintern. Långsamt växer en liten, ännu kraftlös, vår fram - tillräcklig för att man på en solsida ska stanna upp en stund och vända ansiktet mot solen. Vintern däremot ligger parkerad som en hel jävla nordkalott över våra stackars stenblock. Och det krävs mer än en liten speta till solståle för att bräcka den. Några tappra krigare har ändå pulsat ut och borstat skalpen av blocken. All heder till dessa! Däremot kan man ju fråga sig vad alla nyinflyttade Farsta-locals pysslar med när vi kom ut till Farsta strand. Årets största snökeps prydde klippan. Norsk urtoppning till trots så räknar vi nog ändå utomhuspremiären som avklarad. Vad kan man säga om den? En spricka i fingret med hälsning från ågestastenen och, faktiskt, överraskande bra klättring gjorde den kraftigt försenade premiären till mer än godkänd.

7 kommentarer:

Anonym sa...

ÖÖH farsta locals? finns dem?

peblin sa...

Hört att det är nån form av baby-boom i Farsta Hills som håller localsarna borta....

Anonym sa...

Har tänkt lite såhär när jag gått förbi Farsta strandsklippan: Å va mycke snö - kommer ta skitlänge innan det är klätterbart. Man borde ju dra hit o skotta lite. Men va fint väder det är - är inte Koblocket klätterbart helt utan skottning? Jo ta mig tusan. Jag drar dit.
Senare.
Nä man borde faktiskt skotta toppen på den där klippan så den blir klätterbar nån gång. Men va jobbigt det ser ut, man måste typ ha sele o rep med sig. Men det går väl iofs. Hm, har jag nån spade? Näe. Nä då så.
Senare.
Jaha Jon har gjort Le Loup men inte toppat? Då lär han snart dra hit o skotta skiten så han kan toppa ur. Skönt då slipper jag skotta.
...
//FarstaLocal

Bruno sa...

Just det, i princip bor det två klätterlocals inom 500 m från klippan.

Toppa ur? Nja, jag nöjer mig med det jag gjort.

Anonym sa...

Kan någon reda ut härvan med David Fält tack? Är det samma man som var toppoliker hos moderaterna och skum finansman?

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article279377.ece

AK sa...

Hade det varit Linda Rosing så kanske vi hade brytt oss. Nu är fallet inte så, och vi får stilla vår nyfikenhet genom att respektera dennes privatliv.

Bruno sa...

Det är såååå 2008 att googla Fält. Boooring...