måndag 25 oktober 2010

SM 2010 20/11




Det ryktas om en het gubbfajt, så kallad match i matchen. Frågan är om gubbarna räcker till mot ungdomen som seriöst har börjat ta över de senaste åren.

Med Steffos ord:

"I stora drag planeras en kliniskt korrekt genomförd tävling med mycket hjärta, många deltagare och ett jämlikt perspektiv på dam/herr klasserna. Dvs att det ex. inte är självklart att herrfinalen avslutar det hela.

Vet på förhand att det är många utöver den absoluta eliten som planerar att delta, det är skitkul!
Med proffsigt kvalupplägg är ett högt deltagarantal inget problem och det är ju alltid roligt om det skräller till inför finalen.

Efter tävlingen är det förstås fest med mat och dryck."


Som ni kanske noterat kommer undertecknad att bygga tillsammans med en av de främsta problemkreationskreatörerna, nämligen Steklund. Det kommer att bli ett jäkla slit men också riktigt kul. Målsättningen är som vanligt att alla problem ska få minst en topp.

Tvekar du på att ställa upp? Åter Steffo:

"Om man besitter en normal nivå av sjukdomsinsikt och endast misstänker sig inte vara kvalificerad är man kvalificerad för att utmana sig själv med ett deltagande.
Dvs- mao, go for it!"

9 kommentarer:

Anonym sa...

WOW! Blir avis på alla som kommer kunna vara med, vilken tillställning!
//Tina

Hasse sa...

Jag är sjukt sugen.

Jag säger som så; Klättrar Sydde cirklar runt mig i Font (iofs ganska troligt) så kommer mitt ego inte att orka ändå ner till hufvudstaden. Annars så kommer jag ner.

Blir jag stoppad på teknikaliteten att jag endast är stöd-medlem i en SKF ansluten klubb så be it. Då våldgästar jag Misse och super bort resten av min ungdom.

Anonym sa...

1 månad att komma i form. Hmm..
En utmaning! :)

Bruno sa...

Hasse, Sydde kommer att klättra i åttor. Om inte runt dig så säkert på stenarna. Fourmis Rouge och Noir désit ryktas det om.

För övrigt, finns det någon klättrare som någonsin hävdat att de är i form?

"Nah, I've almost retired"
"Nah, I'm fat. Look!"
"Nah, I haven't climbed for almost a month"
etc

Anonym sa...

Nja, jag får nog inte kalla mig klättrare längre :) Men snart kanske, vem vet!

Hasse sa...

Ouch, han verkar hinna rensa hela Rempart innan man ens satt sin fot där. Grymt!

Gör jag ett enda problem i Font som inte Sydde fixar så ska jag trycka upp en tischa med texten "Jag är starkare än Sydde", betala in pengar till de mörkas innersta krets och anmäla mig till tävlingen.

Jag är fö helt ur form!
/H

Anonym sa...

Det finns nog en del (bl a jag) som kan erkänna att vi är i toppform har aldrig varit bättre... men det är tyvärr inte samma sak som att vara bra eller tillräckligt bra. Måste träna några år till sen så...

/Emil

Anonym sa...

Rund är en form!

Hasse sa...

Så var det gjort. Sydde klättrade både cirklar och åttor runt undertecknad. Det blir hemmatävling i stället. Iförd en tråkig tischa utan tryck och en lätt tillbakadragen approach.